Atölye Çalışmaları

İlkokul ve ortaokul çağında ki çocuklarda esneklik, kuvvet ve dayanıklılık, doğru postür ve sağlıklı yaşam gibi özellikler pilates ile en iyi şekilde geliştirilebilir. Çocukların fiziksel duruş gelişimine yönelik egzersizler ile esnekliğe yönelik çalışmalar yapmaları onlar için önemlidir. Pilates, uygulanma yöntemleri ile çocukların bu ihtiyacına cevap verebilecek en iyi egzersiz yöntemlerinden biri olarak kabul edilebilir.

Atölye çalışmalarında okullarda pilates uygulamalarında kız ve erkek ayrımı yapılmamaktadır. Herhangi bir alt yaş sınırı yoktur. Çocuklar için özel olarak tasarlanmış materyaller yoktur ancak çeşitli aparatlarla çocuklara uygun bir şekilde modifiye edilerek verimli bir şekilde egzersiz yapılabilmektedir.

Yapılan araştırmalarda pilates çalışmalarının postürü düzelttiği, yaşama gücünü restore ettiği, zihni canlandırıp ferahlık sağladığı belirtilmiş; kişiye esneklik vererek kas gücünü geliştirdiği, aşırı vücut yorgunluğu ve zihinsel gerilim olmadan zorlu görevleri yerine getirme yeteneğini arttırdığı bildirilmiştir.

Kongre kapsamında yapılacak “okullarda pilates uygulamaları” isimli atölye çalışmasında bir okul içinde uyarlanmış pilates egzersizlerine özgü etkinlikler yapılacak ve okul sistemi içerisinde bu çalışmaların örgün eğitim programlarıyla nasıl entegre edilebileceği interaktif bir şekilde paylaşılacaktır.

GAMZE TANRIVERDİ ÖZGEÇMİŞ
1988 yılında Bursa’ da doğdum. İlk, orta ve lise eğitimlerimi Bursa’da tamamladım. 2007 yılında Uludağ Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümünü kazandım ve 2011 yılında mezun oldum. Lisans eğitimimi tamamladıktan sonra Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı’nda yüksek lisans yapmaya hak kazandım ve öğrenciliğim tez aşamasında devam etmektedir.

4 yıldır Sajev Özel Küçük Prens Okullarında beden eğitimi öğretmeni olarak görev almaktayım.

Öğretim hayatım boyunca çocuklarla olmak, onlara sağlık yaşam alışkanlığı kazandırmak ve sporu sevdirmek adına bir çok alanlarda görev aldım. Temel jimnastik ve dans çalışmaları ile çocuklarla çalışmalarıma devam ettim. 2008 yılında pilates ile tanıştım ve birçok spor kurumunda pilates eğitmenliği yaptım.

Türkiye Cimnastik Federasyonu 2. Kademe Pilates Eğitmenliği belgesine sahibim. Ayrıca Balanced Body University Pilates eğitmenliği sertifika programlarının tamamını başarı ile tamamladım.

Şuanda da İstanbul Devlet Su İşleri spor kulübünde kız ve erkek basketbol takımlarına pilates eğitmenliği yapmaktayım.

Sertifikalar - Workshop

  • Türkiye Jimnastik Federasyonu Pilates Eğitmenliği 1 - 1
  • Balance Body University Mat Modul 1-2-3.
  • Balanced Body University Reformer Modül 1-2-3
  • Balanced Body University Cadillac Modul 1-2-3
  • Balanced Body University Chair/Barrel Modül 1-2-3
  • Balanced Body University Pilates Anatomi
  • Egdap Çocuk Yogası Eğitmenliği
  • Atletich House Academy Sportif Performans Koçluğu
  • NLP Master Eğitmenliği
  • ‘Zor Çocuk’ Seminer
  • ‘Farklılaştırma ve Sorgulama Eğitimi’
  • Sosyal Duygusal Öğrenme ‘ İkinci Adım ‘ Eğitimi
  • Duruş bozukluklarında yoga egzersizleri
  • Doğru postür ve yürüyüş optimizasyonu, skolyoz, kifoz, lordoz eğitimleri
  • ‘Etkili ders planlama teknikleri ‘ workshop

Dr. Erhan DEVRİLMEZ (KMÜ-BESYO Md. Yrd)

Alan Launder (2001) tarafından geliştirilmiş olan “OYUN ALIŞTIRMALARI MODELİ” (OAM); eğlenceli alıştırmaların yanı sıra öğrencilerin becerilerini ve taktiksel yönden gelişimlerinin sağlanmasını amaçlamaktadır. Modelde;

  • Kolaylaştırma
  • Basamaklama
  • Uyarlanmış kural
  • Uygulamada basamaklama
  • Müsabaka uygulaması
  • Özel geri bildirim
  • İpucu
gibi özellikler vardır.

10. Uluslararası Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kongresi kapsamında yapılacak olan Atölye çalışmamızda “OYUN ALIŞTIRMALARI MODELİ” (OAM)'ni tüm yönleriyle badminton sporunu uygularken tanıtacağız. Okullarımızda, kısıtlı mekânlarda çok rahatlıkla uygulanabilecek olan bu model ile öğrencilerin gelişimleri tüm yönleriyle desteklenmektedir. Beden Eğitimi ve Spor derslerimizin tüm düzeylerdeki öğretim programları kazanımlarıyla ilişkilendirilebilecek olan bu uygulamalara tüm öğretmenlerimizin katılımını bekliyoruz.

Durumsal oyun senaryoları kurallar, oyuncuların pozisyonları, boş alanlar, teknik, strateji ve taktikler gibi oyunun ana öğeleri arasında önceden belirlenmiş ilişkilerin eylem planı olarak ifade edilebilir. Bu modelde teknik ve taktikler, kavramsal olarak öğrencilerin gelişim düzeylerini temel alarak ayrıntılı şekilde planlanır. Teknik ve taktikler, oyunun diğer değişkenleriyle tam anlamıyla bütünleştirilmiş olarak durumsal oyun senaryolarıyla öğretilir. Dolayısıyla beceriler birbirinden soyutlanmış değil bütüncül ve ilişkilendirilerek öğretilir. Her bir durumsal oyun senaryosu, öğrencilerin gelişim seviyelerine özgü bir şekilde gerçek maç koşullarını yansıtmaktadır. Sporları otantik öğrenme ortamlarında anlamını kaybetmeden öğrenen öğrenciler, öğrendikleri becerileri okul dışındaki sportif ve rekreasyonel etkinliklerde de uygulayabilirler. Bu workshop çalışmasında güncel öğretim modellerinden biri olan Oyun Senaryolarıyla Durumsal Öğretim Modelinin uygulanmasına yönelik ipuçları katılımcılarla paylaşılacaktır.

Korfbol kadın ve erkek oyuncuların oluşturdukları karma takımlarla oynanan ve sadece bu özelliğiyle bile beden eğitimi ders programlarında yer alması gereken eşsiz bir spor. Kendine özgü kuralları daima cinsiyet eşitliğini ve işbirliğini vurguluyor. Topla hareket etmeye izin verilmediği için sayı yapmanın yolu boş alan yaratmak ve takımca paslaşmaktan geçiyor.

31 Ekim - 3 Kasım 2019 tarihleri arasında gerçekleşecek 10. Uluslararası Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Kongresinde Hollanda Korfbol Federasyonu Master Eğitmeni @jan-sjouke van den Bos okullarda korfbol öğretimine yönelik atölye çalışmaları yürütecek. Türkiye Beden Eğitimi Öğretmenleri Derneği olarak hedefimiz çocukların korfbolla daha erken yaşlarda tanışmalarına destek olmak. Bunun için ilk adımın beden eğitimi öğretmenlerimizi bilinçlendirmek olduğunu düşünüyoruz. Böylece okullar bu hedefin hareket merkezi olabilir!

İlk, orta ve lise beden eğitimi dersleri kazanımları ile diğer derslerin öğrenme alanları, temaları ve konularıyla ilişkilendirilmiş uygulamaları kapsayan bütünleştirilmiş oyun uygulamaları, atölye çalışmalarımızın en çok ilgi gören etkinlikleri arasında yer almaktadır.

Bütünleştirilmiş oyunlar, öğrencilerin derse aktif katılımlarını arttırarak fiziksel gelişim ve koordinasyon becerileriyle alan farkındalığını, stratejik düşünme ve planlama becerilerini, dikkat sürelerinde önemli ilerlemeler kaydederek dikkatlerini kontrol altına almalarını sağlar. Öğrencilerin iş birliği içinde takım olarak analizler yapabilme ve problem çözme becerilerinin yanı sıra sosyal becerilerinde de gelişmeler görülür.

Özellikle beden eğitimi dersi öğretim programlarındaki; “öğrencilerin yaşamlarında kullanacakları hareket becerileri, aktif ve sağlıklı hayat becerileri, kavramları ve stratejileri ile birlikte öz yönetim becerileri, sosyal becerileri ve düşünme becerilerle” ilgili kazanımlar bütünleştirilmiş oyun uygulamaları aracılığıyla uygulamalarda farklılık yaratmaktadır. Atölye çalışmalarımızda bütünleştirilmiş oyun uygulamalarından bazıları şunlardır:

1-Sağlıklı Adımlar Kutu Oyunu (Nestle sponsorluğunda): Dr. Saime ÇAĞLAK SARI (Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi)

2-Kare Kapmaca (1. Beden Eğitimi Derslerinde İyi Örnekler Çalıştayında Sunulmuştur): Bedri Ayhan BERKE (ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi-Ankara)

3- Fantastic Dodgeball Games (1. Beden Eğitimi Derslerinde İyi Örnekler Çalıştayında Sunulmuştur): Erkin ATEŞ (Özel İzmir SEV İlköğretim Okulu-İzmir)

4- Beyne Enerji Veren Hareketler-Juggling Eğitimi (1. Beden Eğitimi Derslerinde İyi Örnekler Çalıştayında Sunulmuştur): Osman ATILAN-Serkan TOPRAKKAZAN (Özel Şişli Terakki İlkokulu-İstanbul)

Sizde Atölye Çalışmalarımıza Katılarak

“FARKLILIKLARIN FARKINDALIĞINI”

Yaşayabilirsiniz

Bu çalışmanın ana odak noktası, çocuklarda hareket kalitesini ve hareket sağlığını geliştirmek için kullanılabilecek strateji ve teknikler sunmaktır.

Günümüzde fonksiyonu, hareket aralığını ve hareket kalitesini nasıl kaybediyoruz? Bunun ana nedeni optimum nörogelişim eksikliğidir.

Global olarak çocukların üçte birinin optimum düzeyde merkezi sinir sistemi fonksiyonu geliştiremediğini ileri süren çalışmalar bulunmaktadır. Bunun sonucu olarak ergen ve yetişkin popülasyonlarda postürel ve /hareket disfonksiyonları ortaya çıkmaktadır.

Kongre atölye çalışmalarında yapacağımız aktivitelerle çocuklar da oluşabilecek iskelet kas sistemi rahatsızlıklarına yakalanma olasılığının azaltılması için uygun çalışmaların ipuçları verilecektir.

Workshop içeriklerinden bazıları şunlar olacaktır:

  • Çocuklarimizi bekleyen tehlikeler nelerdir?
  • Gelisimsel kinesiyoloji nedir ne değildir?
  • Doğru bildiğimiz yanlışlar: Oturmayı öğrenmek.
  • Uyku postürü
  • Dinlenme postürü
  • Ortopedik ikilem
  • Hareket kalitesinin klinik olarak değerlendirilmesi

Uzman: Emrah DEMİRTAŞ

Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nundan mezun oldu. Yüksek Lisansını Health care management science Programında tamamlamıştır. Profesyonel sporcu ve takımlara performans danışmanlığı yapmaktadır, Türkiye Vücut Geliştirme Fitness ve Bilek Güreşi Federasyonun da eğitim kurulu başkanlığı yapmıştır. Ayrıca Fitness ve haraket enstitüsünün kurucu başkanlığının yanında Üniversitelerde hem akademik hem de idari görevler yürütmektedir. Halen Okan Üniversitesinde öğretim elemanı olarak egzersiz fizyolojisi ve fonksiyonel anatomi, hareket ve antrenman derslerini vermektedir. Ayrıca, Ulusal Kuvvet ve Kondisyon Birliğinin (NSCA), Ulusal Spor Tıp Birliği (NASM), Ulusal Atletik Antrenörler Birliği (NATA) eğitimleriyle birlikte bir çok ulusal ve uluslararası eğitime katılmıştır.

Okul çağındaki çocuk ve gençlerde sıklıkla görülen hareket fonksiyonlarındaki sınırlılıklar ve çözüm önerilerinin paylaşılacağı "Çocuk Fitness Atölyesi" TÜBED 2019 Kongresi katılımcılarına iki ayrı seansta sunulacak. Doç. Dr. İrfan Gülmez tarafından yürütülecek bu atölyede aynı zamanda doğru koşu tekniği öğretim basamaklaması, çok yönlü koşu tekniği alıştırmaları uygulamalı olarak ele alınacak. Fitness Ünitesi oluşturma ve uygulama sürecinde Beden Eğitimi öğretmenlerimize rehberlik edecek bu keyifli atölye çalışması ve daha birçok iyi örnekler için TÜBED 2019 Kongresinde yerinizi alın.

İlkokul ve orta okullarda uzun süredir Beden Eğitimi ve Oyun/Beden Eğitimi ve Spor derslerinde kullanılan FEK-Fiziksel Etkinlik Kartlarının nasıl geliştirilebileceği, zenginleştirilebileceği, öğrenme çevresinin nasıl organize edilebileceği, materyal çeşitliliği gibi bir çok konuda alternatifler üzerine atölye çalışmalarını Doç. Dr. A. Oya ERKUT Kongremizde katılımcılarla paylaşacak ve alternatif kartlar ile uygulama örneklerini gerçekleştirecektir. Aktif, Oynayan ve Spor yapan çocuklar için alternatif FEK kartları ve uygulamaları atölyesinde sınırlı sayıdaki yerinizi almak için kayıt yapınız. 

Pickleball, tenis, badminton ve masa tenis unsurlarını birleştiren bir raket spordur. İki veya dört oyuncu, bir ağ üzerinden bir Wiffle Ball'a benzer delikli bir polimer topa vurmak için ahşap veya kompozit malzemelerden yapılmış raketlerle oynanır.


Dr. Paul F. Blair

Brief Resume

Education

  • Ph.D. University of Minnesota, Minneapolis, MN 1998
  • M.S. Eastern Illinois University, Charleston, IL 1978
  • B.S. Eastern Illinois University, Charleston, IL 1975

Employment

  • University of Trinidad and Tobago 2010-2015
  • Northeastern Illinois University 2008-2010
  • University of Louisiana-Lafayette 2005-2008
  • University of Tennessee-Martin 2001-2005

Duties :

Department Chair and Professor Taught: Sport Psychology, Sport Management, Sport Pedagogy, and Racquet Sports

Mayville State University, Mayville, ND 1992-2001

Duties :

Assistant/Associate Professor Taught Sport Pedagogy, Sport Management, Sport Psychology, Racquet Sports, and Volleyball Coached Women's Volleyball

Activities Taught/Coached:

Athletics, Basketball, Cross Country, Badminton, Racquetball, Tennis, Pickleball, and Volleyball


March L. Krotee, Ph.D. and Professor Department of Health &Exercise Science Department of Educational Leadership, Policy, and Human Development North Carolina State University 2000 Carmichael Gymnasium Raleigh, NC 27695-8111

Contact Numbers

919-703-0866 (h)
919-961-0030 (o)
mlkrotee@ncsu.edu

Professional Positions

  • Professor and Former Department Head
  • Department of Physical Education
  • North Carolina State University

Educational Background

  • West Chester University Hea. , Rec., Physical Education B.S. Dean’s List
  • University of Maryland Hea. , Rec., Physical Education M.A. Honors
  • University of Pittsburgh Education Ph.D. Distinction

Teaching

  • Fitness and Wellness
  • Psychology of Coaching
  • Psychosocial Dimensions of Sport
  • Special Topics
  • Racquetball
  • Soccer Coaching
  • Sport Management
  • Sigma Iota Rho Honor Society
  • Graduate Faculty Member

University Service and Engagement

  • Elected Faculty Senate (2 Terms)
  • Elected Faculty Senate Executive Committee
  • Elected Chair Faculty Senate Governance Committee
  • University O. Max Gardner Award Committee
  • Elected Chair Committee on International Programs (2 Terms)
  • Member University International Operations Committee (IOP)
  • Member University African Advisory Group and ACC/IAC
  • University Confucius Institute Advisory Council (China)
  • University International Academic Committee/ACC Rep .
  • Elected University Athletics Council (3 Terms)
  • Member Athletics Faculty Academic Committee
  • Member Athletics Finance, Facilities and Personnel Com .
  • Member Derr Track/Soccer/Softball Complex Building Committee
  • Member University GER Task Force
  • Member University Disabilities Committee Advisory Team
  • Member University Library Committee
  • Friends of the Library

Departmental Service and Engagement

  • Personnel Committee
  • Post Tenure Review Committee
  • Library Committee
  • Teams Sports Committee

Professional Development and Service

  • NCAAHPERD Elected Parliamentarian
  • NCAAHPERD Elected Parliamentarian
  • NCAAHPERD Advocacy Committee
  • NCAAHPERD Representative to SDAAHPERD
  • SDAAPHERD Elected Vice President Sport and Leisure
  • SDAAPHERD Elected Chair Sports Management Council
  • SDAAPHERD Elected Chair International Committee
  • AAHPERD/AAPAR Elected Chair Admin/Leadership Council
  • AAHPERD Elected Chair International Relations Task Force
  • AAHPERD Elected Chair International Relations Council (IRC)AAHPERD Past Chair Sports Sociology Academy
  • AAHPERD / NASPE Past Chair International Relations Council
  • ICHPER-SD Co-Chair Sports Management Commission
  • Partners of the Americas Past President, Chair Sports Committee

Professional Recognition

  • Awarded Fulbright Senior Scholar
  • Kellogg /Partners of the Americas Fellow
  • Elected Research Consortium Fellow AAHPERD
  • Liaison German /Japanese Research Society
  • North American Representative to ISESPE (Asian Sport and PE)
  • Sports Ethics Fellow, Institute of International Sport
  • Awarded Honorary Doctorate Univ.of UNITEP, Bolivia
  • Fellow Willibald Gebhardt Institut, Essen, Germany
  • Special Olympics International Achievement Award
  • Visiting Professor, Seoul National University
  • Visiting Professor, Kenyatta University
  • Visiting Professor, GC Foster University

Relevant Editorial Review and Examination Boards

  • Journal of Physical Education and Recreation (JOPERD)
  • Journal of Strength and Conditioning Research
  • ICHPER-SD Journal
  • Sport Management Series Sagamore Press, Assoc. Editor
  • Journal of International and Comparative Sport (ISCPES)
  • African Journal of Physical Education, Health and Recreation African Journal of Marketing Management
  • Asian Journal of Physical Education and Sport
  • International Journal of Eastern Sports and Physical Education, (IJESPE) Choice
  • Kenyatta University, Nairobi, Kenya, External Examiner
  • Kenyatta University, Kenya BS, M.Ed and Ph.D Programs
  • GC Foster College, Spanish Town, Jamaica, External Examiner
  • GC Foster College, Jamaica BS and M.Ed Degree Programs
  • University Council of Jamaica, Kingston, Board of Studies Member
  • Hong Kong Baptist University, External Examiner
  • Hong Kong Baptist University, BS and MS Degree Programs
  • University of Technology, Kingston, Jamaica MS Degree
  • Mico University, Kingston, Jamaica, External Examiner

Professional Consultations

  • United States Olympic Committee, USSF,USAT, USFHA
  • President’s Council on Physical Fitness
  • United States State Department
  • Special Olympics International
  • Institute for Sport and Social Analysis
  • Academy for Educational Development
  • Minnesota Amateur Sports Commission
  • National Institute of Education, Singapore
  • Hong Kong Baptist University, Hong Kong
  • G.C. Foster College, Jamaica
  • University of the West Indies
  • National Commission of Physical Education – Uruguay
  • Kenyatta University, Nairobi, Kenya
  • University of Botswana, Botswana
  • National Chung Cheng University, Republic of China
  • National Chiayi University, Republic of China
  • China Central Normal University, PRC
  • Turkish Sport Science Association, Turkey

Relevant Publications and Presentation

  • Krotee, M. L. Management of Physical Education and Sport (14th edition) McGraw-Hill, New York, E-Book, 2017.
  • Krotee, M. L. Management of Physical Education and Sport (13th edition) McGraw-Hill, New York. Also in Chinese-two forms, Hindi and Turkish.
  • Krotee, M.L. Management of Physical Education and Sport (13th edition) McGraw-Hill, New York. Developing Korean, German, Arabic and Thai Editions.
  • Blair,P.F.and Krotee, M.L. Management of Physical Education and Sport: An Instructor’s Manual. New York: McGraw-Hill, (Power Web).
  • Krotee, M.L., J.D.Lapoint and Blair,P.F. Soccer. In Sports and Recreation Activites (D. Mood, et. al.15th edition) New York: McGraw-Hill.2012.
  • LaPoint, J.D.,Krotee, M.L. and Blair,P.F. Basketball in Sport and Recreation Activities. (D. Mood, et.al. 15th edition) New York: McGraw-Hill.2012.
  • P.F.Blair,M.L.Krotee,and Lapoint.J.D, Team Handball. In Sports and Recreation Activites (D. Mood, et. al.15th ed.)New York: McGraw-Hill.2012.
  • Krotee, M.L. Building Global Bridges through Physical Education and Sport, JOPERD Update PLUS. September/October 2011.
  • Krotee,M.L.andBlair.P.F. AAHPERD/NASPE’S Global Outreach from Tampa to Boston.JOPERD Update PLUS. Jan/Feb. 2012.
  • Krotee, M.L. The Past President’s Open Forum: International Pathways to the 21st Century. Presentation to AAHPERD National Convention, Boston, MA, March 15, 2012.
  • Krotee, M.L. Building Bridges IV; The Value of Sport and Physical Activity, Presentation to AAHPERD National Convention Boston, MA March 15, 2012.
  • Krotee, M.L. The Ins and Outs of Compliance: Sport Management Open Forum 2. Presentation to SDAARPERD, Orlando, FL, February 9, 2012.
  • Krotee, M.L. Sport Management: An Inside View of the USOTC, Presentation to Turkish Sport Science Association, U.S. Olympic Center, Chula Vista, CA. April 1, 2011.
  • Krotee,M.L. Pathways to the Future: Careers in Sport Management. Keynote Presentation to Eycules University, Cappadocia,Turkey. May 20, 2011.
  • Krotee, M.L. Sports Management Graduate Seminar, Presented to National Taiwan Normal University, Taipei, Taiwan, May 5, 2011.
  • Krotee, M.L. Exercise, Health and Active Aging: A Strategy for the Future.Keynote Address to International Forum on Exercise Science, Health and Physical Fitness, National Chiayi University. Taiwan, May 4, 2011.
  • Krotee, M.L. Lynn Vendien International Symposium: Building Social Capital through Sport, Presentation to AAHPERD National Convention San Diego, CA.
  • Krotee, M.L. Building Bridges III: Sharing Perspectives from Around the World. Presentation to AAHPERD/NASPE National Convention San Diego, CA. March 31, 2011.
  • Krotee, M.L. Open Forum Sport Management I: Interconnectedness Across the PASC, Presentation to SDAHPERD. Greensboro, NC February 19, 2011.
  • Krotee,M.L. Building Bridges II. Sport Management in the Peoples Republic of China, Presentation to SDAHPERD. Greensboro, NC February 17, 2011.
  • Blair, P.F. and Krotee, M.L., Physical Activity Promotion Strategies in Schools. Presentation to ICHPER-SD. Taipei, Taiwan, January 2011.
  • Krotee, M.L.The Role of Physical Education and Sport in Nation Building.Presentation to University of UNITEP on its 25th Anniversary. Cochabamba, Bolivia. May 25, 2010.
  • Krotee, M.L. Sport Management in the 21st Century .Keynote Address to UNICEN University. Cochabamba,, Bolivia, May 24, 2010.
  • Krotee, M.L. Sport Facilities and Event Management, Workshop. Presentation to the Sports Authority of Thailand. Bangkok, Thailand, May 10-14, 2010.
  • Krotee, M.L. Sports Facilities and Risk Management, Presentation to the National Training Center. Saraburi, Thailand. May 12, 2010.
  • Krotee, M.L. Building Bridges II: Sport in Asia: An Open Forum. Presentation to AAHPERD National Convention, Indianapolis, IN. March 2010.
  • Krotee, M.L. Sport Management in Context: An Open Forum. Presentation to SDAAHPERD Convention, Myrtle Beach, SC. February 2, 2010.
  • Krotee, M.L. The Theory and Practice of the Management of Sports Medicine, Presentation to the International Forum: Exercise, Physical Fitness, and Health. Beijing Sport University, Beijing, Peoples Republic of China, December 21, 2009.
  • Blair, P.F. and Krotee, M.L. Legacies of Traditional Native American Sport, Presentation to the 20th Pan-Asian Congress of Sports and Physical Education, Taipei Physical Education College. Taipei, Taiwan, October 2009.
  • Krotee, M.L. Building Global Bridges: The Status of Sport in the Global Community. Presentation to the American Alliance for Health, Physical Education, Recreation, and Dance (AAHPERD) National Convention, Tampa, FL, April 2009.
  • Krotee, M.L. Sport and Facility Management, Key Note Presentation to the 10th International Sport Sciences Congress, Abant Izzet Baysal University, Bolu, Turkey, October 2008.
  • Krotee, M.L. Sport Management and the Municipality: Building Bridges to the 21st Century. Presentation to the Istanbul Municipal Sports Authority, Marmara University, Istanbul, Turkey, October 2008.
  • Krotee, M.L. Sport Management: Today and in the Future. Presentation at Bahcesehir University, Istanbul, Turkey, October 2008.
  • Krotee, M.L. Sport and Facility Management, Presentation to the Leadership in Recreational Management Seminar preceding the 4th International Mediterranean Sports Sciences Congress, Akdeniz University, Antalya, Turkey, November 2007.
  • Krotee, M.L.,Blair,P.F.,Davakos,H. and Gauthier,P. Sport Management: Concepts, Principles, Practices, and Future Directions. Presentation to the (AAHPERD) National Convention, Baltimore, Maryland, March 2007.

Etkili ve verimli bir beden eğitimi dersinde öğrenme hedefleri (kazanımlar), öğrencinin bu hedeflere ulaşıp ulaşamadığını belirleyen ölçme yöntem ve araçları ve öğrencilerin bu hedefe ulaşabilmesini sağlayan içerik birbirleriyle uyumlu olmalıdır (Tannehill, van der Mars ve MacPhail, 2015). Bu çalıştayda, beden eğitimi öğretmeninin dersini planlarken hedef, ölçme ve içeriği uyumlu olarak nasıl tasarlamaları gerektiği ile ilgili uygulamalar yapılacaktır. Katılımcıların kendi dersleri ile ilgili şu üç soruya cevap verecek biçimde öğretim tasarımı yapmaları amaçlanmaktadır:

  • Bu derse katılan öğrencilere ne/leri kazandırmayı hedefliyorum?
  • Öğrencilerin bu kazanımlara ulaştığından nasıl emin olabilirim?
  • Öğrencilerin bu kazanımlara ulaşabilmesi için dersin içeriğini nasıl planlarım?

İçerik:

Çalıştay, teorik ve uygulamalı olmak üzere 2 bölümden oluşacaktır.

Teorik bölümde ;

  • Eğitmenler tarafından öğretim tasarımı ve öneminin açıklanması
  • Öğretim tasarımının 3 öğesine (hedef, içerik, ölçme) ilişkin bilgi verilmesi

Uygulamalı Bölümde

  • Katılımcıların 5’er kişilik gruplara ayrılarak, her grubun bir masaya yerleştirilmesi
  • Ortaokul Beden Eğitimi ve Spor Dersi Öğretim Programından (2018) seçilen kazanımların gruplara dağıtılması
  • Grupların işbirliği içerisinde çalışarak öğrencilerinde belirlenen kazanıma ulaşabilecekleri ölçme yöntem ve aracını belirlemeleri
  • Verilen kazanım ve belirlenen ölçme yöntem ve aracına uygun ders içeriğini (öğretim strateji, model, yöntem ve teknikler) planlamaları
  • Grupların, oluşturdukları öğretim tasarımlarını diğer gruplarla sunum yaparak paylaşmaları

Uygulayıcılar Doç. Dr. Deniz Hünük & Gökçe Erturan Pamukkale Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi

#EveryoneCanCreate müfredatı içinde yer alan Video, Çizim, Müzik, Fotoğraf alanlarını kullanarak herkesin yaratıcı çalışmalar yapabileceğini fark etmesini sağlayacak bir atölye çalışması. Beden eğitimi ve spor alanında öğrencilerimizde ön plana çıkartmaya çalıştığımız kazanımları bilişim teknolojilerini kullanarak nasıl daha keyifli ve yaratıcı biçimde yapabileceğimizi göreceğiz. Lider eğitimcilerden oluşan Apple Distinguished Educator (ADE) küresel topluluğunda yer alan Hakkı ÖZKARAKAŞ (Adapazarı Özel ENKA İlkokulu Uygulamalı Dersler Bölüm Başkanı) ve Kurtuluş TOPTAŞ (Adapazarı Özel ENKA İlkokulu Bilişim Teknolojileri Bölüm Başkanı)’ın atölye liderliğinde organize edilecek çalışmalar, Apple Türkiye tarafından sağlanan iPadler sayesinde her katılımcının bir cihaz ile tüm atölye boyunca deneyim sağlayabilmesi formatında tasarlandı.

Erkin Ateş -- Özel İzmir SEV İlkokulu

Her derste beden eğitimi yapılamayabilir ancak beden eğitimi dersinde her ders yapılabilir. Beden eğitimi dersi öğrencilerin ders içindeki deneyimleriyle psikomotor, bilişsel ve efektif alanlarında gelişimini sağlayarak hayat boyu kullanacağı beceriler kazandırır. Beden eğitimi dersini fen bilimleri, matematik, mühendislik, bilişim teknolojileri ve sanatı destekleyici bir araç olarak kullanarak işitsel,görsel ve özellikle kinestetik zekaya sahip öğrencilerin de sürece katılmasını sağlayarak bu dersleri daha güçlü anlamlandırmalarını sağlamak.

ETKİNLİĞİN ÖĞRETİM PROGRAMI İLE İLİŞKİLERİ:

Beden eğitimi ve spor dersi öğretim programının amacı öğrencilerin yaşamlarında kullanacakları hareket becerileri, aktif ve sağlıklı hayat becerileri, kavramları ve stratejileri ile birlikte öz yönetim becerileri, sosyal becerileri ve düşünme becerilerini de geliştirmektir. Bu amaç doğrultusunda fen, teknoloji, matematik, mühendislik ve sanat entegrasyonu ve bunların öğrenci merkezli öğretim ortamına bağlantılı uygulamasına fırsat verir. Uygulama sonrasında alınan geri bildirimler öğrencilerin beden eğitimi dersinin desteğiyle diğer disiplinlerdeki başarısını artırdığı yönündedir.

Bu çalışmayla öğrencilerde:

  • Motivasyon
  • Öğrenme sürecinin desteklenmesi
  • Dikkat- Odaklanma
  • Bilişsel sürecin desteklenmesi
  • Hareketin öğrenme üzerindeki olumlu etkisi
  • Takım çalışması
  • Dayanıklılık
  • Çabukluk
  • Esneklik
  • Hareketlilik
  • Koordinasyon
  • Kuvvet
  • Ritim
  • Stratejik düşünme becerilerini geliştirmektir.
YUKARI