Atölye Çalışmaları

İlkokul ve ortaokul çağında ki çocuklarda esneklik, kuvvet ve dayanıklılık, doğru postür ve sağlıklı yaşam gibi özellikler pilates ile en iyi şekilde geliştirilebilir. Çocukların fiziksel duruş gelişimine yönelik egzersizler ile esnekliğe yönelik çalışmalar yapmaları onlar için önemlidir. Pilates, uygulanma yöntemleri ile çocukların bu ihtiyacına cevap verebilecek en iyi egzersiz yöntemlerinden biri olarak kabul edilebilir.

Atölye çalışmalarında okullarda pilates uygulamalarında kız ve erkek ayrımı yapılmamaktadır. Herhangi bir alt yaş sınırı yoktur. Çocuklar için özel olarak tasarlanmış materyaller yoktur ancak çeşitli aparatlarla çocuklara uygun bir şekilde modifiye edilerek verimli bir şekilde egzersiz yapılabilmektedir.

Yapılan araştırmalarda pilates çalışmalarının postürü düzelttiği, yaşama gücünü restore ettiği, zihni canlandırıp ferahlık sağladığı belirtilmiş; kişiye esneklik vererek kas gücünü geliştirdiği, aşırı vücut yorgunluğu ve zihinsel gerilim olmadan zorlu görevleri yerine getirme yeteneğini arttırdığı bildirilmiştir.

Kongre kapsamında yapılacak “okullarda pilates uygulamaları” isimli atölye çalışmasında bir okul içinde uyarlanmış pilates egzersizlerine özgü etkinlikler yapılacak ve okul sistemi içerisinde bu çalışmaların örgün eğitim programlarıyla nasıl entegre edilebileceği interaktif bir şekilde paylaşılacaktır.

GAMZE TANRIVERDİ ÖZGEÇMİŞ
1988 yılında Bursa’ da doğdum. İlk, orta ve lise eğitimlerimi Bursa’da tamamladım. 2007 yılında Uludağ Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği bölümünü kazandım ve 2011 yılında mezun oldum. Lisans eğitimimi tamamladıktan sonra Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı’nda yüksek lisans yapmaya hak kazandım ve öğrenciliğim tez aşamasında devam etmektedir.

4 yıldır Sajev Özel Küçük Prens Okullarında beden eğitimi öğretmeni olarak görev almaktayım.

Öğretim hayatım boyunca çocuklarla olmak, onlara sağlık yaşam alışkanlığı kazandırmak ve sporu sevdirmek adına bir çok alanlarda görev aldım. Temel jimnastik ve dans çalışmaları ile çocuklarla çalışmalarıma devam ettim. 2008 yılında pilates ile tanıştım ve birçok spor kurumunda pilates eğitmenliği yaptım.

Türkiye Cimnastik Federasyonu 2. Kademe Pilates Eğitmenliği belgesine sahibim. Ayrıca Balanced Body University Pilates eğitmenliği sertifika programlarının tamamını başarı ile tamamladım.

Şuanda da İstanbul Devlet Su İşleri spor kulübünde kız ve erkek basketbol takımlarına pilates eğitmenliği yapmaktayım.

Sertifikalar - Workshop

  • Türkiye Jimnastik Federasyonu Pilates Eğitmenliği 1 - 1
  • Balance Body University Mat Modul 1-2-3.
  • Balanced Body University Reformer Modül 1-2-3
  • Balanced Body University Cadillac Modul 1-2-3
  • Balanced Body University Chair/Barrel Modül 1-2-3
  • Balanced Body University Pilates Anatomi
  • Egdap Çocuk Yogası Eğitmenliği
  • Atletich House Academy Sportif Performans Koçluğu
  • NLP Master Eğitmenliği
  • ‘Zor Çocuk’ Seminer
  • ‘Farklılaştırma ve Sorgulama Eğitimi’
  • Sosyal Duygusal Öğrenme ‘ İkinci Adım ‘ Eğitimi
  • Duruş bozukluklarında yoga egzersizleri
  • Doğru postür ve yürüyüş optimizasyonu, skolyoz, kifoz, lordoz eğitimleri
  • ‘Etkili ders planlama teknikleri ‘ workshop

Durumsal oyun senaryoları kurallar, oyuncuların pozisyonları, boş alanlar, teknik, strateji ve taktikler gibi oyunun ana öğeleri arasında önceden belirlenmiş ilişkilerin eylem planı olarak ifade edilebilir. Bu modelde teknik ve taktikler, kavramsal olarak öğrencilerin gelişim düzeylerini temel alarak ayrıntılı şekilde planlanır. Teknik ve taktikler, oyunun diğer değişkenleriyle tam anlamıyla bütünleştirilmiş olarak durumsal oyun senaryolarıyla öğretilir. Dolayısıyla beceriler birbirinden soyutlanmış değil bütüncül ve ilişkilendirilerek öğretilir. Her bir durumsal oyun senaryosu, öğrencilerin gelişim seviyelerine özgü bir şekilde gerçek maç koşullarını yansıtmaktadır. Sporları otantik öğrenme ortamlarında anlamını kaybetmeden öğrenen öğrenciler, öğrendikleri becerileri okul dışındaki sportif ve rekreasyonel etkinliklerde de uygulayabilirler. Bu workshop çalışmasında güncel öğretim modellerinden biri olan Oyun Senaryolarıyla Durumsal Öğretim Modelinin uygulanmasına yönelik ipuçları katılımcılarla paylaşılacaktır.

Bu çalışmanın ana odak noktası, çocuklarda hareket kalitesini ve hareket sağlığını geliştirmek için kullanılabilecek strateji ve teknikler sunmaktır.

Günümüzde fonksiyonu, hareket aralığını ve hareket kalitesini nasıl kaybediyoruz? Bunun ana nedeni optimum nörogelişim eksikliğidir.

Global olarak çocukların üçte birinin optimum düzeyde merkezi sinir sistemi fonksiyonu geliştiremediğini ileri süren çalışmalar bulunmaktadır. Bunun sonucu olarak ergen ve yetişkin popülasyonlarda postürel ve /hareket disfonksiyonları ortaya çıkmaktadır.

Kongre atölye çalışmalarında yapacağımız aktivitelerle çocuklar da oluşabilecek iskelet kas sistemi rahatsızlıklarına yakalanma olasılığının azaltılması için uygun çalışmaların ipuçları verilecektir.

Workshop içeriklerinden bazıları şunlar olacaktır:

  • Çocuklarimizi bekleyen tehlikeler nelerdir?
  • Gelisimsel kinesiyoloji nedir ne değildir?
  • Doğru bildiğimiz yanlışlar: Oturmayı öğrenmek.
  • Uyku postürü
  • Dinlenme postürü
  • Ortopedik ikilem
  • Hareket kalitesinin klinik olarak değerlendirilmesi

Uzman: Emrah DEMİRTAŞ

Marmara Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nundan mezun oldu. Yüksek Lisansını Health care management science Programında tamamlamıştır. Profesyonel sporcu ve takımlara performans danışmanlığı yapmaktadır, Türkiye Vücut Geliştirme Fitness ve Bilek Güreşi Federasyonun da eğitim kurulu başkanlığı yapmıştır. Ayrıca Fitness ve haraket enstitüsünün kurucu başkanlığının yanında Üniversitelerde hem akademik hem de idari görevler yürütmektedir. Halen Okan Üniversitesinde öğretim elemanı olarak egzersiz fizyolojisi ve fonksiyonel anatomi, hareket ve antrenman derslerini vermektedir. Ayrıca, Ulusal Kuvvet ve Kondisyon Birliğinin (NSCA), Ulusal Spor Tıp Birliği (NASM), Ulusal Atletik Antrenörler Birliği (NATA) eğitimleriyle birlikte bir çok ulusal ve uluslararası eğitime katılmıştır.

YUKARI